segunda-feira, 3 de junho de 2024

Mapeando a Macaronésia: A Minha Jornada com a SPEA

ENGLISH


Over the past few weeks, I have been deeply engaged in my work here at SPEA, and I am excited to share some of the things I have been working on.

I have been spatially analyzing and mapping various terrain and climate elements of the Macaronesian Islands (Madeira, Azores, and Canary Islands). Using ArcGIS Pro, I have been examining factors such as temperature, precipitation, surface geology, and topography. These analyses have allowed me to create detailed maps, which I then use to develop infographics that provide an overview of the region.

One of the biggest challenges I have encountered in this work is dealing with the available data. Many of the existing datasets do not adequately cover the Macaronesian Islands, and those that do often fail to represent the entire region accurately. 

Additionally, some of the datasets are not freely accessible and need to be purchased, which has been a significant obstacle. To overcome some of these challenges, I frequently have to spatially associate, resample, reclassify, and normalize the data to ensure it is usable and representative.

Despite these challenges, these tasks have been incredibly rewarding. It has not only enhanced my technical skills but also deepened my appreciation for the unique geographical features of the Macaronesian Islands. The experience has been both enjoyable and intellectually stimulating, and I look forward to continuing this work.










PORTUGUESE


Nas últimas semanas, tenho estado profundamente envolvido no meu trabalho aqui na SPEA e estou entusiasmado por partilhar algumas das coisas em que tenho estado a trabalhar. 

Tenho estado a analisar e mapear espacialmente vários elementos do terreno e clima das Ilhas Macaronésia (Madeira, Açores e Ilhas Canárias). Usando o ArcGIS Pro, tenho examinado fatores como a temperatura, precipitação, geologia superficial e topografia. Estas análises permitiram-me criar mapas detalhados, que utilizo para desenvolver infográficos que oferecem uma visão geral da região. 

Um dos maiores desafios que encontrei neste trabalho é lidar com os dados disponíveis. Muitos dos conjuntos de dados existentes sobre o terreno não cobrem adequadamente as Ilhas da Macaronésia, e aqueles que o fazem, frequentemente falham na representação precisa de toda a região. 

Além disso, alguns dos conjuntos de dados não são livremente acessíveis e precisam de ser adquiridos, o que tem sido um obstáculo significativo. Para superar alguns destes desafios, frequentemente tenho de associar espacialmente, reamostrar, reclassificar e normalizar os dados para garantir que sejam utilizáveis e representativos. 

Apesar destes desafios, este projeto tem sido incrivelmente gratificante. Não só melhorou as minhas competências técnicas, mas também aprofundou o meu apreço pelas características geográficas únicas das Ilhas da Macaronésia. A experiência tem sido simultaneamente agradável e intelectualmente estimulante, e aguardo com expectativa a continuação deste trabalho.

Sem comentários:

Enviar um comentário